Fritidsordning 0.-2. klasse

GFO Tjørnegård 0. - 2. klasse

GFO Tjørnegård er skolefritidsordningen for 0. – 2. klasse beliggende på Tjørnegårdsskolen.

Vi har ca. 150 glade børn, som frit kan bevæge sig i hele GFOen - både inde og ude.

Vi har store og grønne udearealer med en god legeplads og bålhytte. Derudover bruger vi nærområdets muligheder.

Vi er en idrætsGFO og har derfor fokus på bevægelse og fysiske aktiviteter.

Hele sommerhalvåret har vi Jægersborg Boldklubs baner til rådighed, og i vinterhalvåret bruger vi blandt andet Gentofte skøjtehal.

Personalet i GFOen arbejder tæt sammen med indskolingens lærere, og hver klasse har en pædagog tilknyttet, som også har timer i skoletiden.

Vi har morgenåbning hver dag fra kl. 7–8.
Mandag til torsdag har GFOen åbent til kl. 17.
Fredag lukker vi kl. 16.

En dag i GFO
Når børnene har fri fra skole, kan de starte eftermiddagen med at spise snack. Det kan være frugt, rugboller, pastasalat og nogle gange pølsehorn eller suppe.

I GFO-tid vælger børnene selv mellem de forskellige aktiviteter.

Aktiviteterne varierer fra dag til dag, men der vil hver dag være en bevægelsesaktivitet – fortrinsvis udenfor, men det kan også være i gymnastiksalen.

Derudover er der også mulighed for at være kreativ i værkstedet, deltage på ture, lave særlige projekter (som f.eks. drama), være med til Just Dance, spille eller læse.

GFOen har også en række traditioner - herunder høstfest, halloween, julegaver, Tjørnegård har talent, fastelavn og GF-OL.