Skolestart i 0. klasse

Skoleindskrivning til skolestart i 0. klasse 2024/25

Forældrene modtager information fra Gentofte Kommune om indskrivning via e-boks ultimo oktober 2023.

Den digitale indskrivning er åben fra den 6. november 2023 til 8. januar 2024.

Tjørnegårdsskolen afholder informationsmøde onsdag den 22. november 2023 kl. 17.00 i skolens Aula.

Alle indskrivninger behandles umiddelbart efter indskrivningsperioden, og det gør ingen forskel, hvornår i perioden, I indskriver jeres barn. Det er muligt at foretage ændringer i jeres indskrivning frem til periodens afslutning.

Det er Gentofte Kommune, der fordeler eleverne til den enkelte skole. Det sker efter disse principper:

• Børn, med søskende på skolen på indskrivningstidspunktet er omfattet af søskendegarantien, og tildeles derfor pladser på skolen først.
  • Herefter tildeles pladser til børn, der har ønsket skolen.
  • Hvis der er flere, der ønsker skolen, end der er plads til, fordeles pladserne på skolen i forhold til gåafstand mellem bopæl og skole. De børn, der bor tættest på skolen, optages som udgangspunkt først.
  • Afstanden opgøres ud fra Gentofte Kommunes egne målinger, hvor der så vidt muligt er medtaget stier og genveje.
  • Undtagelsesvis kan det være andre børn end de børn, der bor tættest på skolen, der får tildelt pladser først. Dette sker for at sikre, at ingen børn ved indskrivningen til 0. klasse får mere end 2,5 km til skole, medmindre forældrene selv har ønsket skolen.

Se mere på: https://www.gentofte.dk/da/Borger/Familie-og-b%C3%B8rn/Skole-og-uddannelse/Skolestart/Skoleindskrivning